کد خبر: 1224708
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: هرچه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیشتر می‌شود، موج نفرت جهانی از این رژیم هم به همان اندازه افزایش می‌یابد. پس از اعتراضات خیابانی حمایت از فلسطین در امریکا، اکنون این مخالفت‌ها به شرکت‌های فناوری هم رسیده و این بار در اقدامی نادر کارکنان شرکت گوگل خواستار لغو توافقنامه همکاری با تل‌آویو شده‌اند. 
به گزارش «جوان»، درحالی که دولت امریکا با همه توان از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی دفاع می‌کند، افکارعمومی و شرکت‌های امریکایی نگاه متفاوت تری از دولتمردان خود درباره جنگ غزه و نسل‌کشی فلسطینیان دارند. 
شماری از کارکنان شرکت گوگل روز سه‌شنبه در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی تحصن و تظاهرات کردند. به گزارش شبکه الجزیره، ۱۲ نفر از معترضان وارد دو دفتر این شرکت در «سان‌ویل» کالیفرنیا و نیویورک‌سیتی شده و اعلام کردند تا زمانی که گوگل از قرارداد با رژیم صهیونیستی خارج نشود، آن‌ها نیز از این دفاتر خارج نخواهند شد. گوگل و آمازون قراردادی ۲/۱ میلیارد دلاری با نام «نیمبوس» (Nimbus) برای ارائه خدمات ابری و دیتاسنتر (مرکز داده) به رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند. پیش‌تر گروهی از کارکنان گوگل نسبت به این قرارداد اعتراض کرده بودند، اما حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث شد این اعتراض‌ها گسترش پیدا کند. 
به گزارش سایت «بیزینس تودی»، اقدام روز سه‌شنبه تشدید یک سری اعتراضات اخیر سازمان‌دهی شده از سوی کارگران فناوری است که با همکاری کارفرمایان خود با اسرائیل به‌ویژه در پرتو حمله مداوم اسرائیل به غزه مخالف هستند. 
در میان کسانی که در نیویورک اعتراض کردند «ادی هتفیلد»، مهندس سابق نرم‌افزار ابری گوگل هم حضور داشت که چند روز پس از ایجاد اختلال در سامانه مدیرعامل گوگل اسرائیل در کنفرانس Mind The Tech (کنفرانسی تحت حمایت شرکت متمرکز بر صنعت فناوری رژیم صهیونیستی) اخراج شد. 


 دستگیری و اخراج عاقبت مخالفت با اسرائیل
از آنجا که لابی صهیونیستی در ساختار‌های سیاسی و اقتصادی امریکا نفوذ قابل توجهی دارد، کارمندان معترض گوگل هم از این اعمال نفوذ در امان نماندند و تاوان مخالفت خود را با دستگیری و اخراج از کار دادند. پس از تحصن‌های روز سه‌شنبه، امنیت گوگل شروع به متهم کردن کارگران به تجاوز و اخلال در کار این شرکت کرد که باعث شد چندین نفر آنجا را ترک کنند درحالی که دیگران قول دادند تا زمانی که مجبور به بیرون راندن شوند، باقی بمانند. 
به گزارش روزنامه واشینگتن‌پست، پلیس نیویورک به معترضان اطلاع داد که در صورت خارج نشدن از ساختمان دستگیر خواهند شد و گفته می‌شود ۹ کارمند دستگیر شدند. 
بر اساس این گزارش، بیلی تامسون، سخنگوی گوگل اظهار داشت که کارکنان به مرخصی اداری سپرده شده و دسترسی آن‌ها به سیستم‌های گوگل قطع شده است. برخی از معترضان در محل کاملاً آگاه بودند که اقدامات آن‌ها می‌تواند در نهایت منجر به پایان کار آن‌ها شود. یکی از معترضان گوگل گفت: «من افتخار نمی‌کنم که برای گوگل کار می‌کنم. از کار کردن برای گوگل خجالت می‌کشم و تنها دلیلی که هنوز برای گوگل کار می‌کنم، این است که همکارانم در 
NoTechForApartheid علیه فناوری همدست نسل‌کشی فعالیت می‌کنند. 
قراردادی که مورد اعتراض کارکنان گوگل است در کل با اسرائیل امضا شده است. برخی از کارمندان فناوری این نگرانی را مطرح کردند که کار آن‌ها می‌تواند برای مقاصد نظامی استفاده شود، زیرا در قرارداد ادعا شده بود که شرکت‌ها نمی‌توانند ارائه خدمات به بخش‌های خاصی از اسرائیل را رد کنند. از جمله خواسته‌های معترضان، توقف قرارداد Google Cloud AI با اسرائیل به نام «نیمبوس» است. 
خدمات ابری نیمبوس، شامل تشخیص چهره، ردیابی اشیا و سایر فناوری‌های سفارشی گوگل و آمازون است. کارمندان بر این باورند که خدمات پروژه نیمبوس، اولین نسل‌کشی مبتنی بر هوش مصنوعی در غزه را تقویت می‌کند. اخیراً برخی منابع اعلام کردند که استفاده صهیونیست‌ها از هوش مصنوعی در کشتار مردم غزه، آسیب‌های جدی روانی زیادی را به ساکنان این منطقه وارد کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار